fredag 4 mars 2011

Städa, städa varje fredag..

..och så varje jul, för det tycker jag är kul.. Nej, det stämmer inte, jag gillar verkligen inte att städa, men man är tvungen och då är det bara å sätta fart och nu sitter vi och njuter i ett städat hem och tycker att det inte var så jobbigt iallafall. Sofforna fick en välbehövlig makeover med rena fina överdrag och badrummen skurade från golv till tak..NICE! Happy happy blev jag idag när posten kommit, väggordet jag gått och väntat på så länge damp ner i brevlådan ( länge är en lätt överdrift, cirkus 2 dagar , men jag hatar verkligen att vänta)

Så nu hoppas jag att gästerna känner sig lite extra Välkomna när de kommer och hälsar på, ett lyft för vår annars rätt trista hall tycker jag..det kommer bättre helhetsbild men denna får duga så länge.
Annars har det inte blivit så mycket gjort idag, Fredag betyder Tacos hos Lilla Familjen och idag var ju absolut inget undantag, naturligtvis också godis och en hyrfilm tillsammans med uttråkade busungar.
Denna gång blev det lottdragning om vilken film, stod mellan Draktämjaren och Scooby Doo.. Scooby vann, den som blev mest besviken var nog jag skulle jag tro ;)

Men med ljus, blommor och en underbar familj bredvis så kan man faktiskt stå ut med det mesta..
Letar förbrilt efter "nya" köksmöbler att måla, våra e så otroligt slitna och fula så jag börjar faktiskt känna mig i det närmaste desperat, att jag dessutom har haft dem sedan jag flyttade hemifrån för 17(!!!) år sedan gör att jag verkligen är trött på dem också..förnyelse vill jag ha!
Tänk ett gammalt robust bord och några fina stolar med lite ut snidat på..det vore något det, inget nytt och modernt som jag troligtvis kommer tröttna på och som jag kommer vara livrädd att barnen ska repa för att det var så dyrt.. Tyvärr så försvinner det jag ringer på som smör i solsken, men trägen vinner och snart är det väl  min tur!
Ha en bra Fredagskväll!!

Inga kommentarer: