måndag 14 maj 2012

MenHurSvårtKanDetVa??!

Påpekar lite fint för barnen att :
- På fredag är det typ världens viktigaste födelsedag!

- VA?! Fyller JAG år igen.. svarar alla 3 i kör..

- Nej, ni har ju redan fyllt, kan bara fylla år 1 gång om året.. Nån annan som fyller..

De sitter alla 3 och klurar en stund tills Bästa M utbrister:

- Jaaahaaa det är Kungen som har födelsedag!!

- Nej.. vi firar väl aldrig att Kungen fyller..

- Pappa har redan fyllt.. Det kanske är Mormor?!

- Neej jag tror det är farfar!!

- Nej! Det är någon här, vid bordet..

- Va, kan bananer fylla år.??. säger familjens 4-åring förvånat..

Suck.. Kan nog fetglömma frukost på sängen och 3 rara barn som sjunger ja må hon leva, för tydligen kan all världens människor och ting  fylla år, utom just jag.. ;)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Haha vad roliga dem är, bäst att skriva grattis i förskott :) kram Åsa Skogmo

AnnaMia sa...

Tack snälla Åsa! Å angående barnen så vet jag inte vad jag ska skriva.. rackarungar är passande! ;)

Lotta Lindwall sa...

Men Grattis! Nu när du på ett fint sätt har talat om att du fyller!
Jag hade inte fattat (förrän nu) att det här var din blogg, trodde att det var en affär eller nåt... :-D

Kram från Lotta L

AnnaMia sa...

Lotta: Tack så hemskt mycket för din spontana gratulation! ;)) Jo det här är ju mitt, men dock ingen affär :) Kram!!!

Linn sa...

Haha, underbart! Dagens garv :-D

Jasmine sa...

Haha, så himla gulligt! Jag kan inte låta bli att le, barn kan vara för söta.

Grattis i efterskott. :)

Kram

AnnaMia sa...

Hm ja de är fantastiska Linn, måste vara ett släktdrag :)
Jasmine: Tack så hemskt mycket!! Ska kika in på din blogg snarast :)