fredag 4 maj 2012

På Begäran..

Har fått påbackning om det förra inlägget..var ju inget recept med!
Vill ju ha nöjda vänner, så naturligtvis ska ni få det, men problemet är att jag istortsett ALLTID "höftar" när jag lagar mat, så kan jag inte ge några mått på ingredienserna, allt är ju så beroende vad man tycker om och vad man vill ska smaka mest, men en Ingredienslista kan jag bistå med iallafall.

KycklingSpett med BulgurSallad!

Marinad:
Flytande Honung
ThaiSweetChilliSås
Röd ThaiCurry
Ingefära
Lite Soya
3 pressade vitlöksklyftor
Lite Olivolja
Salt & Peppar

Blanda ihop och lägg ner kycklinfileér som är skurna i lagom Grillspetsbitar
Låta ligga i minst 1 timma.

BulgurSallad:
Bulgur
Tomat & Gurka
Vårlök
BabySpenat
RucolaSallad
VattenMelon
FetaOst
Rostade Solroskärnor
( rosta i torr stekpanna)
Avocado

Det är inte svårare än såhär! VattenMelonen gör att det blir lite saftigt så sås behövs inte tycker jag, FetaOsten att man får sältan och de Rostade Solroskärnorna att man får "crunch"..  Perfekt kombo alltså ;)
Sen är det ju så att den här gången gjorde jag som ovan, nästa gång använder jag troligtvis helt andra ingredienser.. beror ju på dagsform OCH vad på som finns hemma.
Det är ju det som är det bästa med "hittepåmat" man får alltid något nytt : )



Ikväll gissar jag på att vi får inta Tacosen inomhus, väderexperterna talar om regn och ärligt talat så behövs det nu, så pollenhalterna minskar.. det har verkligen exploderat!
Idag blir det hursom Markén, barnen är överlyckliga, jag är något mindre entusiastisk.. men det är trevligt att det händer något!

Kram!!

Inga kommentarer: