tisdag 8 maj 2012

Gnällinlägg! (bara som en varning)

Jag är så fruktansvärt trött på detta kriget sm pågår i min kropp..

trött på att inte ha ork, ingen energi eller lust att göra något..

trött på att inte kunna hålla tempot uppe när Lille B vill cykla..

trött på biverkningar av mediciner..

trött på att vara svullen, röd och så torr i ansiktet att jag flagar..

trött på att ha dåligt samvete för att jag inte orkar..

trött på att vårt hem ser ut som en krigszon ( ja inte barnens då, de är jätte fina nu ;) )..

trött på att inte kunna rensa bort ogräset som växer i våra rabatter utan att jag får lida efter..

trött på kommentarer som " Är du sjuk??" Ja, jag är så fruktansvärt allergisk.. " Jaaha, jag trodde du var sjuk på riktigt" (??!!)

trött på att känna mig som en levande bomb, där kroppen kämpar för varje steg.. 

Trots detta vet jag att det är så många som har det så här jämt, dygnet runt, 365 dagar om året,å jag lider med dessa människor!! Mitt kommer ju gå över.. för en tid.. framåt oktober mår jag bra igen och orken infinner sig.. Det är 5 månader kvar ungefär.. Ikväll känns det som en evighet, hur 17 ska jag orka?! Men det gör man ju..för man måste, jag bryter ihop och kommer igen,  om vartannat.. Just ikväll bryter jag ihop och hoppas att det blir en bättre dag i morgon

5 kommentarer:

Ann-Mari sa...

Kraaaam!!!!

Jempan sa...

Åh stackars dig vännen. Det verkar vara ett helvete att vara allergisk och inte ha möjlighet att njuta av sommaren. den är liksom bara en lååång pina. Dessutom verkar inga så kallade mediciner fungera för någon. Du är en kickas morsa även om du inte hänger utomhus med dina ungar 24/7. Många föräldrar som har alla förutsättningar för att umgås med sina ungar ute gör det inte ändå, så smiska inte upp dig själv över det. Hang in there (och skaffa en riktig sjukdom för fan ;)
//Jennie Hallin

AnnaMia sa...

Kram fina Ann-Mari!!!
Å Jennie tack för att du får mig att skratta mitt i eländet! Japp, jag ska försöka hitta en "riktig" sjukdom istället :D KRAM!!!

Linn sa...

Usch, kämpigt. Men håll ut och låt åtminstone ogräset växa tycker jag. Ibland undrar jag vad vi egentligen pysslar med i våra trädgårdar - försöker förgäves utrota det som vill växa och kämpar för att få liv i överkänsliga blomster. Nä, satsa på maskrosor!

AnnaMia sa...

Ogräset frodas så fint så Linn! Maskrosorna också iofs! Jag lägger ner och väntar in "måbra tid" Nu har det ju hällregnat i 2 dagar o jag mår riktigt bra :)