tisdag 1 maj 2012

SötSugen!


Ännu en dag med strålande sol, jobb och NATURLIGTVIS fika och Grillning, övar mig på att ha semester.. God mat och att somna i Solen, vilket jag gjorde idag och det resulterade i en mycket icke smickrande bränna, med märke efter hårsnodd på arm, uppvikta jeans och t-shirt.. Inte SÅ snyggt, MEN vad skönt jag sov dendäringa halvtimmen!
När jag somnar sådär på eftermiddagen, blir jag så fruktansvärt sötsugen när jag vaknar, blodsockret måste ligga på noll. Men nu när jag inte orkar/kan röra på mig så mycket som jag borde och dessutom mumsat på både det ena och det andra hela helgen, så får man ta något som faktiskt är lika gott, om inte godare egentligen.. frukt!
Så en fruktsallad till eftermiddagsfikat fixades kvickt! Ingredienserna är som bilden ovan visar :)




Fruktansvärt gott.. och de delar av familjen som inte behöver tänka lika mycket på vad som hamnar i gapet, fick vaniljglass till.. SOMMAR, ellerhur!



Å till kvällsmat, Hemmagjorda Burgare Alá  Fridays med BarbecueSås Alá AnnaMia och massor av fräscha tillbehör..

Mycket mat på bloggen nu.. kanske för att det är det enda kreativa som jag tar mig för, Allergin har slagit till med Kraft och jag orkar absolut ingenting utan jobbar och sen sitter jag mest still och tittar på alla andra som har "Vårenergi" och tänker att jag vill också! Men jag tar igen det på vintern, när "alla" andra tycker att mörkret kväver dem och att kylan är outhärdlig, då sätter jag fart och mår som bäst, men VEM vill vara utan den här fina tiden? Inte jag iaf, trots allergin så är det härligt..
Nu sover barnen å jag ska trots allt ta ett träningspass i vardagsrummet, måste få svettas lite, annars får jag panik :)

Kram!

Inga kommentarer: