onsdag 30 mars 2011

Lyckliga Jag!

Hade faktiskt slutats hoppas, tänkte att det blir inte min tur denna gång heller... Men så ringer telefonen å jag blir så lycklig att tårarna rinner och jag har vansinnigt svårt att ta in informationen från personen på andra sidan luren.. Jag HAR fått ett VIKARIAT! Inte speciellt många procent, inte långa arbetsdagar, MEN jag kommer att kunna säga till mina barn att JA det kan vi GÖRA för då ÄR jag LEDIG, en period iallafall och det är en LYCKA som känns obeskrivlig efter att ha jobbat i stort sätt varje helg, Inte vetat HUR nästa månad kommer att se ut ekonomiskt, Känt sig lurad å utnyttjad av systemet när dagarna man slitit som ett djur för , för att komma in på olika " listor" bara har försvunnit och plockats bort...för att sådana är reglerna.. å detta i cirkus 10 års tid! Så detta tycker jag baskemig att jag är värd!



Så nästa vecka ska jag NOG unna mig att vara ledig.. Har jag inte varit med gott SAMVETE under alla de här åren.. Men jobba är ju kul, så det vet man ju aldrig :)



Sitta på en stol i Solen och bara njuta av att VARA!



DET skulle jag vilja göra för en gångs skull :)
MEN först är det en Nattjobbar helg kvar och ett kalas som ska gå av stapeln.. Men jag fortsätter hoppas och tror faktiskt att DET finns en chans att det KAN bli så!

Inga kommentarer: