söndag 6 mars 2011

Slö Söndag med Solsken!

Trött, Trött, Trött.. känns som luften gått ur mig, kan ha att göra med den helvetiska huvudvärk jag fick inatt..sån där elak en så man liksom går och håller om huvudet..går för att det värker så förbaskat så man inte vet var 17 man ska ta vägen..HEMSKT! Tar flera dagar innan den försvinner helt, finns i bakgrunden hela tiden.. Men slut gnällt nu.. det HAR ju varit toppen väder i dag, vårkänslorna bubblade i mig och en toppen mysig prommis med 2 av barnen till Bäcken för att mata "ankorna" var given :)
Friskluft ÄR medicin för själen, den som säger något annat har fel och dessutom är det bra för matlusten



Eftersom vi ändå skulle in i affären, passade jag på och inhandla ingredienser till en Potatis och Purjolöksoppa..SÅ vansinnigt gott blev det och mättande till tusen, blev massor över så jag tog med mig Lille B och for över till mamma med en burk..hoppas det smakade! Skulle ju ha haft hembakt bröd till också, men den uppgiften har blivit åsidosatt ett tag nu så det fick bli köpebröd, funkade ju det med iofs.. Men i morgon ska det bli brödbak!!





Passade också på att köpa nya tulpaner!





Ljusslinga som sitter i hallen, gillar dem, ljusslingor, ger ett ljus som blir mjukt lite som stearinljus, fast det gör inget om man glömmer släcka dem, så sådana här ska införskaffas fler, fast kanske lite mer diskreta :)
Just den här lindade jag runt ett stålhjärta med murgröna i julas och hade som adventsljustake i köket..blir en favorit i repris i år tror jag, fast det skulle mycket väl funka under vilken årstid som helst, istället för en bordslampa eller fönsterlampa.


Hopplock i en zinkbytta..tårtpapper har fler användningsområden än bara under en tårta ;)
Nu ska jag packa ryggor, lägga fram kläder och sen slänga mig i soffan och slappa innan det är dax för att sova inför en ny vecka!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad kul och modigt av dej! Jättefina bilder och mycket bra text, heja!/SF