fredag 11 mars 2011

Soffhäng i dagarna 3!

Efter att ha sett Toy Story 3 ungefär en miljard gånger, ätit cirka ett ton isglass för halsen, svettats ut febern och vägrat sova i någon sorts säng eller soffa utan valt att sova på vardagsrumsmattan inatt (?) verkar Lille B vara på G igen.. Munnen går som ett smatterband och leksakerna sprids över hemmet i en rasande fart..Älskar´t!! Så nu har vi njutit av en mysig frulle framför tv:n och "Bumpa" medans vi disskuterade livets stora frågor.. te.x varför de inte visar Stora Maskiner HELA tiden och sedan spekulerades det i HUR stor godispåsen till fredagsmyset kan tänkas bli..  Lille B tror att den är minst lila stor som mammas mage..vad han nu kan mena med det??



I tisdags var Lille B hos tandläkaren och där lovades det naturligtvis dyrt och heligt att inget sött intogs i veckorna utan endast på lördagen.. för att direkt efter det mycket lyckade besöket pipa iväg till affären för att köpa ingredienser till semlor..



Locket skulle vara en "fäärna" bestämdes och rätt snyggt blev det, om jag får säga det själv!
Första gången jag gör egna semlor, så till nästa år ska jag nog tänka på hur stora de blir när de jäser.. men man lär så länge man lever och det var ingen som var direkt hungrig när kvällisen dukades fram!

Det blir inte så mycket gjort när barnen är sjuka och jag jobbar samtidigt.. Men när jag kom hem i onsdagsmorse fick jag nästan nybakta Scones till frulle, sambon hade bakat när jag åkt till jobbet på tisdagskvällen..Sånt uppskattas verkligen, särskilt när man kommer hem till 40 graders feber och snor!!



Sambon fick vabba och jag fick sova..igår var det meningen att Mormorn skulle vara hemma hos sjuklingen medans jag sov.. Det var hon iofs också, men Lille B vägrade låta sig tas om hand av henne.. så trött var jag i går kväll och sov på soffan innan nio, efter att ha varit i dvala hela eftermiddagen och kvällen.. Ledig idag och sen går jag på 2 nätter igen, gillar!!!

Men först är det Fredagsmys, Lördagsfrukost och kanske en kort prommis med vagnen idag..vi behöver trots allt lite frisk luft!!



Men allra först lite mer Kaffe, livets dryck :)
Ha en bra Helg alla!!



Inga kommentarer: