söndag 27 mars 2011

Äntligen!!

Det går trögt nu.. Har varit MASSOR med jobb, vilket jag ju tycker är kul men det tar hemskt mycket tid från allt annat som också är skoj.. t.ex blogga :) Men nu har jag varit ledig helaste underbara helgen så nu har lite av min energi återkommit.. helt kommer det ju ta tid för den att göra, Pollen allergin har allaredan börjat göra sig påmind och alla dessa mediciner jag intar då gör mig vansinnigt trött, MEN det är iallafall underbart att snön försvinner och solen börjar värma igen!!


En alldeles förtidig Fjäril landade på vår gång häromdagen.. Blev så glad, de är så otroligt vackra, ett riktigt VÅRTECKEN!

Jag har ju letat "nya" köksmöbler en tid.. NU har jag äntligen, ÄNTLIGEN hittat något som passar mitt tänk.. Man får ju liksom se det som det kommer bli när det är klart, annars finns det ju inget som duger!
Iallafall så ringdes det på en annons igår..SÅLD.. Neej.. Besviken Igen!! Men idag på förmiddagen ringde de upp och ville vi ha det så vart det vårt, de andra hade aldrig dykt upp.. YES!!!  Så kärra hyrdes till Lille B:s stora förtjusning (allt med hjul e ju bara sååååå coolt) och vi pös iväg!



Det är verkligen jätte fint.. knappt inga repor och dynorna fläckfria.. men det hade jag kunnat tagit för 600 kr..  Snacka om KANON pris!!




Givetvis ska det målas vitt och tyget bytas ut.. men det får vänta till Sommaren när jag kan hållas å slipa ute.. Men detta är ett riktigt KAP! Så Lycklig är jag nu som ni förstår :)
Kommer bli så fint när det blir klart, ska även byta ut gardinstången och gardintyg ligger och väntar på att sys.. Ja jag drömmer vidare ;)

Gjorde en Turboshopping med BästaMamman på eftermiddagen, har ju en blivande 8 åring här hemma och paket ska slås in i SNYGGT presentpapper å det hittar man bäst i Köpcentret några mil härifrån..
Blev dessutom lite nya ljuslyktor



Dessa 2 längst fram och..



..ett sånt här fint ljushus, som nu får stå på hyllan ovanför tv:n tillsammans med Hjärtapåsnöre, köpte jag på Sommarlagret, hur mycket roliga och fina ljuslycktor som helst!!
Ljushusen finns i olika storlekar och jag vill ha fler (presenttips) , blir super mysigt sken av dem och vill ha en liten stad på byrån med tomtar å så till jul :)



Då blommande blommor bara är att glömma nu i allergitider, så har jag bunkrat upp med en annan favvo växt.. Murgröna, älskar den i alla utföranden, inne som ute, sommar som vinter.. Det finns alltid Murgröna här hemma!



Nu får det allt bli lite soffhäng..Ny vecka i SOMMARTIDS anda väntar ju, härligt..ellerhur!!



Inga kommentarer: