tisdag 5 april 2011

Ledigt!

Det ÄR vår nu..Märks om inte annat på att jag NÄSTAN men bara nästan tycker det är lite skoj att städa.. Putsade sovrumsfönstret igår och slängde upp en högst provisorisk fuskrullgardin av ett i mitt tycke Skitsnyggt tyg, som egentligen ska bli stolsdynor (därav det provisoriska) till köksstolarna vad det lider men varför ska det ligga gömt så länge, bättre å ha lite nytta av det :)

Lite tomt blev det allt utan längderna men en Murgröna till så är jag nöjd sen, ska vara lättstädat, inte en massa plock som jag måste flytta på, för då blir det inte gjort alls!

På lördag är det ju återigen dax för en sån där viktig födelsedag.. Lille B blir 3 år, så idag när jag fick lite tid för mig själv passade jag på att ladda upp lite inför kalaset..



Cirkus 100 bullar blev resultatet, flest med Vanilj..kalas barnets favvo!
Den snygga handuken/bakduken är en del av en vinst från Village, som jag hade lyckan att kamma hem på Facebook sidan Inred med Anki ... Mer kul var med i den vinsten, bilder kommer lite närmare påsk :)



ChokladMuffins i formar från Lagerhaus
Så mycket skojigare å baka med snygga Formar!
Känner mig så BullMamma aktig när jag står och knådar en deg.. Tänker på Mormor, som hon var och såg ut när jag var liten, som jag inte kommer ihåg men som jag sett på kort.. Huckle, Förkläde och Stora Glajjer.. Underbart !!









Inga kommentarer: