tisdag 12 april 2011

Dax igen..

...för feber och magont, fick hämta hem StorSonen från skolan idag..Stackaren, verkade piggelin när jag hämtade honom så jag var allt lite grinig..MEN tji fick jag när vi kom hem.. 39 i temp :(  Lediga dagar med massa pysselsysslor byts snabbt ut mot Vabb och PysslaOMsysslor!


Man hamnar lätt i en "intressekonflikt" när man har sjuka OCH friska barn har jag märkt..särskilt som den Friska råkar vara 3 år och absolut inte gillar att det ska vara lite lungt och stilla.. Kompromissade med Storisen och Lille B att Vår egna sandlåda på tomten kunde funka.. Men "baaja" i dag.. Lille B får hållas med det han tycker är bäst och Storisen får lugn & ro å TröttaMamman kan ha koll på båda samtidigt.. YES, ännu ett världskrig jag lyckats avstyra!



Kan vara så att jag är i helt fel branch.. ;)



Härliga Färger en väldigt Grå eftermiddag!

Nu ska jag röjja undan i Köket efter Kvällis och sen ska jag FROSSA i inredningstidningar och Kurera min Pollenallergi, Mysa med Sjuka och Friska barn..för det är sånt jag gör när Sambon är och byter till Sommardäck på Bilen!







Inga kommentarer: