måndag 19 september 2011

ÄndradePlaner 2...

Hm, ja.. TröttaMamman hade ju missat den lilla detaljen att "ankor" (gräsänder) gillar att få något i magen om man ska mata dem, funkar inte med gräs, Lille B har provat.. Men i skafferiet gapar det tomt, ekar är en annan form av ärlig jämnförelse. Som tur var så hade jag inte sagt något om matningen till Lille B så katastrofen blev aldrig något faktum.. ibland har man tur!
Så istället blev det en rensning i trädgården, mycket välbehövlig sådan.. förstår inte varför jag är så envis med att ha en massa rabatter, för, det är bara att erkänna..jag är kass på att hålla de fina och pruknande, sådär som rabatter i mina ögon ska vara. Till våren får vi nog ta oss en rejäl funderare på hur vi ska ha´t, rabatternas vara eller icke vara typ.
Hursom haver så har vi iallafall haft en otroligt skön eftermiddag ute.. rensning, bus, lite fika och massor av sol.. Härliga, Underbara Höst!! Där kom det ;)
-Vi jobblar sååå bra tesammans Mamma..
- Japp, det gör vi.. vi är oslagbara tillsammans.. Lille B och jag ;)
Jag häller på jord och han skottar ur den ur rabatten.. blir bra så, så bra ;)

Men lite inredningsSnack måste jag ju få in med ju.. har ett "stoort" problem ( beroende på i vems mått man mäter) Men iallafall så.. Bästa M ska ha sig en ny matta till sitt nya rum..
Rya är jag rätt bestämd på.. men färg??? Göra det lätt för mig ( och Bästa M) och köra på en Svart..eller börja leta efter en cool gräsgrön (de nuvarande färgerna är riktigt grön, svart och vitt).. Lite synpunkter uppskattas, ska ta en bild när rummet inte är okuperat av en sovande 8 åring  lättare att se en helhet då.

Nu blir det TheMuggen..efter dusch och ipren för att bota onda öron.
Ha en bra kväll!

Å just.. när man orkar dammsuga efter kvällsmaten..Då har iallafall jag haft en riktigt, riktigt BRA dag!

Inga kommentarer: