måndag 19 september 2011

LångHelg!

Här har vi långHelg, Storisarna har Studiedag, Skönt!
Får se vad vi ska hitta på, ÄlskadeDottern nämnde något om att baka "MormorsKokosToppar" , en bra aktivitet med tanke på vädret, regn och rusk..fast ut måste vi ju , att ha 3 barn inne en hel dag funkar sådär om man vill ha ett hem kvar ;)
Till helgen som kommer har vi ordnat med Barnvakt ( trist ord, har ni något bättre??!) så jag och Sambon ska ut på tumanhand och äta middag efter en dag med shopping, har jag bestämt, bara han och jag! Så otroligt mysig att bara få rå om varandra, prata och Äta utan att mjölkpaket välts, ketchupen sprutar å alla håll och majskornen fastnar mellan tårna efter.. Bara vara tid alltså, välbehövligt känner jag! Vi brukar ju ta en weekend på hösten, men vi får se om det hinns med...
Nu ska vi (jag och barnen) komma ur pyjamasen och se till att täckena kommer från soffan, till sina rätta platser och sen får vi ta oss till affären, då vi inte har någon kokos hemma..


Carpe Diem!!

Inga kommentarer: