tisdag 16 augusti 2011

Det måste gå!!!

Mission viktnedgång har satt igång igen! Nu jädrar ska jag klarat..var ju på så godväg förra året, sen fick jag inflammation i hälen och allt föll pladask!
Gjorde en invägning och jag hade "bara" gått upp 3,6 kg sedan sista gången...för 274 dagar sedan, trodde det var BETYDLIGT mer och blev genast peppad att köra igång!
Övervikt är ett riktigt otyg och så svårt att hålla stången när det väl barkar iväg! Tänker köra på mitt "säkra" kort.. husmanskost och motion dagligen.. Ja, å så grönsaker naturligtvis 50/50 på talriken!
Började med en powerwalk på 8,1 km.. 1 h 22 min.. Höll på och dö.. lätt överdrift, men det gick så TRÖGT!
Kände att ett par nya dojjor skulle sitta som en smäck , så det ska genast införskaffas bara lönen behagar anlända till kontot..
Så det jag behöver nu är glada hejjarop och pepping i massor.. ;)

Nu har jag förtjänat att lägga mig i sängen med min nya Anne Holt bok och försöka intala mig själv att jag kommer att orka gå upp klockan halv 6 i morgon för att ta samma runda innan Sambon åker till jobbet..


GodNatt Alla!!

Inga kommentarer: