måndag 6 februari 2012

Viktigt ;)

Så länge sedan att jag får skämmas, men det har varit mycket runt omkring så orken för bloggen har inte funnits, men nu är jag pigg som en lärka och känner åter ett lugn i kroppen, så nu är det dax igen!
Håller ju på och kämpar med min vikt (fortfarande) men nu är jag inne i ett riktigt tempo och det känns bra! Har dock stått still ett par veckor nu så det började kännas trögt..
Men hittade en sida på nätet med en massa tips bla annat om man vill få igång på fettförbränningen ( det är ju DET man vill bränna) så är morgonpromenader direkt när man vaknar det bästa.. Så det är jag ju tvungen att testa ;) Så imorse klockan 05.15 ringde klockan och 05.30 var jag iväg.. 45 min i medeltempo rekommenderades.. Jag gick i 43 och vad medeltempo är har jag ingen aning om, så jag knatade på som jag brukar ;) 
MEN vad pigg jag var sen när jag kom hem, in i värmen och bryggaren puttrade, så skön känsla!
Jag kör ju ingen diet, utan sunt förnuft och mer grönsaker är grejjen, men i bara farten så börjar man tänka mer "nyttigt", går inte att undvika.. HursomHaver, jag räknar inga kalorier men har börjat fundera på hur mycket jag stoppar in i hålet i fejset, så idag och en vecka framåt ska jag, av ren nyfikenhet, anteckna det jag äter, men som sagt av ren nyfikenhet för jag kan omöjligt (som jag vet av otaliga dieter och försök att gå ner i vikt) ha koll jämt, för då faller jag tillbaka...direkt! Så Anteckna och MorgonPromenader skall testas denna vecka :)

Nu är det en stunds Kaffe och Lille B mys som har högsta prioritet, efter en långpromenad på till mormor på förmiddagen i kyla och isvindar är vi liksom värda det ;)
Ha en bra dag och håll tummarna för att jag orkar upp imorgonbitti för morgonpromenaden igen!


I morgon ska det bakas bullar, en väldigt viktig födelsedag går avstapeln denna vecka!

2 kommentarer:

Johanna sa...

Heja du! Promenader och "sunt förnuft" låter som den rätta vägen att gå tycker jag! :)

AnnaMia sa...

Tack Joho, behövs alltid någon som hejjar på ibland :) Hoppas konceptet funkar, lär visa sig om ett par veckor :)